Home » » A Brief History of the SEAT Car - Sejarah Singkat Mobil SEAT

A Brief History of the SEAT Car - Sejarah Singkat Mobil SEAT

Jakarta (OtOJakarta) - English Articles, after Indonesian Articles
Kini SEAT merupakan sebuah perusahaan otomotif yang tergabung dalam divisi Grup Volkswagen, dan juga pabrikan mobil terkemuka di Spanyol, yang pabriknya berlokasi di Barcelona.

SEAT didirikan pada 1950 sebagai subsider Fiat, dengan mayoritas saham yang dimiliki oleh pemerintah Spanyol, di bawah pemerintahan diktator Francisco Franco.

SEAT adalah singkatan dari "Sociedad Española de Automóviles de Turismo" (Perusahaan Spanyol untuk Mobil Pesiar), dan diucapkan "SE-AT."

Awalnya SEAT memproduksi mobil dengan model-model FIAT yang diubah sedikit dari produk-produk asli Italianya.  Seperti Panda SEAT (diubah menjadi Marbella) misalnya, didasarkan pada FIAT Panda. 

SEAT 600 (dari model Fiat 600) menjadi mobil pertama untuk banyak keluarga di Spanyol, yang juga menjadi lambang bagi Keajaiban Spanyol.

Pada 1982, mobil pertama yang menggunakan logo SEAT baru, yakni SEAT Ronda. Sesungguhnya mobil ini adalah Fiat Ritmo, karena terlalu mirip dengan Fiat Ritmo, maka Presiden SEAT saat itu, Juan Miguel Antoñanzas, meminta untuk pengecatan bagian yang beda dengan warna kuning, agar terlihat bedanya.

Pada 1986, Volkswagen Group menjadi pemilik mayoritas saham SEAT, yang akhirnya memiliki 100% saham perusahaan ini pada tahun 1990.

Pabrik SEAT terletak di daerah Martorell, sebuah kota industri dekat Barcelona. Fasilitas pabrik ini termasuk yang paling modern di seluruh Eropa, dan memproduksi 450.000 unit mobil setiap tahunnya, dengan jangkauan pasar di 50 negara.

Kini SEAT telah memindahkan kantor pusatnya, dari Barcelona ke Martorell.

Kepribadian seseorang berdasarkan mobil yang disukainya : Pemilik mobil adalah keluarga muda, yang suka mengajak keluarganya jalan-jalan.

Foto : Istimewa


English
Now SEAT is an automotive company belonging to the Volkswagen Group division, and also a leading car manufacturer in Spain, whose factory is located in Barcelona.

SEAT was founded in 1950 as a subsidiary of Fiat, with majority shares owned by the Spanish government, under the dictator Francisco Franco.

SEAT stands for "Sociedad Española de Automóviles de Turismo" (Spanish Company for Cruise Cars), and is pronounced "SE-AT."

Initially SEAT produced cars with slightly modified FIAT models from their original Italian products. Like the Panda SEAT (changed to Marbella) for example, it is based on the FIAT Panda.

The SEAT 600 (from the Fiat 600 model) became the first car for many families in Spain, which also became the symbol for the Spanish Miracle.

In 1982, the first car to use the new SEAT logo was the SEAT Ronda. In fact, this car is a Fiat Ritmo, because it is too similar to the Fiat Ritmo, so the President of SEAT at that time, Juan Miguel Antoñanzas, asked to paint the different parts yellow, to make the difference.

In 1986, the Volkswagen Group became the majority owner of SEAT, eventually owning 100% of the company in 1990.

The SEAT factory is located in the Martorell area, an industrial city near Barcelona. This factory facility is among the most modern in all of Europe, and produces 450,000 units of cars annually, with market coverage in 50 countries.

Now SEAT has moved its headquarters, from Barcelona to Martorell.

A person's personality based on the car he likes: The car owner is a young family, who likes to take his family out for walks.

Photo: Special

Thanks for reading & sharing OtO JAKARTA

Previous
« Prev Post

Sepatu Motor & Sneakers

Sepatu Motor & Sneakers
Sneakers Aja

OtO Jakarta

Populer

Banyak Dibaca